Thursday 29 March 2012

Menguap

 
Menguap..... semua orang menguap termasuk juga saya... tetapi kadang kalkita terlupa ataupun juga kita tidak tahu ataupun kita tidak mahu ambil tahu
apakah keburukan menguap .

Adapun kalau mengikut hukum semasa menguap, hendaklah kita menutup mulut.. ini rasanya kebanyakan orang pun tahu.. ALHAMDULILLAH. . kan manis tu.. Tapi seperkara yg org jarang berikan perhatian, ialah bunyi yg keluar dihujung proses tersebut.. bunyinya pula pelbagai.. huarghh.. huahhh.. ahh... dan pelbagai bunyi menandakan kepuasan melakukan perbuatan menguap ni..

Mengikut penjelasan seorang Ustaz  menguap sambil mengeluarkan bunyi yg agak kuat syaitan suka.Syaitan sangat menyukai bunyi menguap bahkan bunyi itu merupakan satu hiburan bagi syaitan.. ASTAGHFIRULLAH! !! begitu rupanya.. lalainya saya...

Jadi pesan Ustaz tersebut, bukan tidak boleh menguap, tetapi jgn lah mengeluarkan bunyi2an.. tetapi ucapkanlah Istifar selepas menguap.. supaya kita tidak menjadi kawan Syaitan.. yg menghiburkan Syaitan.. sukakah kita bila Syaitan seronok??

Sudahlah seharian hidup kita ini penuh dgn mcm2 dosa dan maksiat yg kadang2 kita tidak sedar.. setidak2nya usaha kita yg sedikit ini dpt memperteguhkan dan memulihkan keimanan kepada ALLAH S. W. T dan menjauhkan fitnah Syaitan nirajim..

INSYA ALLAH...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...